NL FR

Alcázar de la Reina ****

 
ma di wo do vr za zo
1
2

De prijzen op de kalender zijn gebaseerd op een standaard dubbel, prijs per persoon per nacht inclusief ontbijt. Klik op de gewenste aankomstdatum en klik dan op de knop Boeken.

 
hotel beschikbaar
op aanvraag  
Op aanvraag betekent dat wij niet meer onmiddellijk over kamers beschikken in het hotel. Wij contacteren het hotel om te vragen of er nog beschikbaarheid is en houden je binnen de 2 werkdagen op de hoogte.
niet beschikbaar
x
Geselecteerd verblijf

Reis je met kinderen?

Boeken

Bijzonderheden

  • het hotel is gesloten 03/08/25-28/08/25.

authentiek en intiem
131
golfclub in het hotel of in de
nabijheid
141
paardrijden of paardenfokkerij
in het hotel of in de nabijheid
145
parking (betalend)
161
Oplaadpunt elektrische wagens
221
restaurant
162
mogelijkheid tot halfpension
158
bar
155
room service
178
strijkmogelijkheid
163
Overdekte fietsstalling
223
24-uursreceptie
222
openluchtzwembad
167
communicerende kamers mogelijk op aanvraag
156
kamers toegankelijk voor rolstoelgebruikers op aanvraag
177
lift
159
airconditioning
169
gratis wifi
179
bad en/of douche
170
haardroger
218
kluisje
174
minibar
176

Spanje > Andalusië > Andalusië - Carmona

U slaapt hier tussen eeuwenoude muren die de stille getuigen waren van liefde, haat en jaloezie. Juan II, koning van Castilië (1406-1454), bracht hier zijn koningin onder tijdens een van zijn oorlogen. De naam 'Alcázar de la Reina' was geboren. De sierlijke voorgevel en de warme Mudéjarstijl zullen u ongetwijfeld bekoren.

Boeken

vanaf € 60,30 p.p.
Ontbijt inbegrepen
Geldig:

Andalusië - Carmona

Dit charmante stadje tussen Sevilla (15 minuten) en Córdoba (1 u) ligt op een heuvel, uit­kijkend op het natuur­landschap van de Vega de Carmona. Het kan bogen op een grote historische erfenis die teruggaat tot de prehistorie. U vindt er o.m. adellijke huizen, kloosters en poorten uit de 17de en 18de eeuw. Carmona was erg belangrijk onder de Romeinen en de Moren.

Ligging

in het hart van het historisch centrum. Het gebouw was ooit onderdeel van het fort Alcázar de la Puerta de Córdoba. Carmona is een gezellig, authentiek stadje met tal van pleintjes en terrasjes en de typisch Andalusische sfeer. Carmona heeft bovendien een rijk verleden en draagt nog duidelijk de sporen van de Romeinse en Arabische invallen. Uitstapjes: Sevilla (15 minuten), Córdoba (1 u), Jerez en Cádiz (1u30). De Sierra Norte, een beschermd natuurpark met watervallen, ligt op 40 minuten. Het mooie dorpje Priego de Córdoba in het natuurgebied Las Sierras Subbéticas bereikt u na 1 u rijden.

Transport

per auto: 2.090 km (Brussel). Luchthaven Sevilla op 30 km.

Faciliteiten

de gemeenschappelijke ruimtes zijn opgesmukt met wondermooie kunstwerken en muurschilderingen. Lobby met de receptie, salons en diverse rustige leeshoekjes. Het à-la-carte­restaurant, gedecoreerd met flamencomotieven, serveert lokale specialiteiten. Ierse pub en tapasbar. Tijdens de zomer kan u ook eten in de typische patio's. Ecologisch openluchtzwembad (11 x 7 m, zout water) met gratis ligstoelen en parasols. Sauna. Privégarage: vanaf € 10,70/24 uur (kan niet vooraf gereserveerd worden) of parkeren in de buurt van het hotel (beperkt).

Kamers

de 68 lieflijke kamers, met antieke meubels en mooie stoffen in harmonieuze kleuren, zijn ingericht met respect voor het historisch karakter van het hotel. We reserveren voor u een standaardkamer (20 m², max. 3 personen), een superior kamer (22 m², max. 2 personen, zicht op de Vega de Carmona of op de patio) of een junior suite (25 m², max. 2 personen, zicht op de Vega de Carmona of op de patio). Extra bed (3de volwassene): € 55/nacht. Twee­persoons­kamer voor alleengebruik.

Maaltijden

logies en ontbijt (buffet). Halfpension: € 25/dag (3 gangen, bediening aan tafel) (uitgez. 24/12).

Kinderen

kinderbedje gratis. Enkel in de standaardkamers: 1 kind van 3 t/m 11 jaar op de kamer van de ouders betaalt € 28/nacht (inclusief ontbijt).

Uw voordeel in hotel Alcázar de la Reina

  • Vroegboekvoordeel van 10% (reservering tot 60 dagen voor afreis) OF 5% (reservering tot 30 dagen voor afreis) (inclusief ontbijt)
(betaalbaar bij reservering, niet wijzigbaar, niet annuleerbaar)

Bijzonderheden

  • het hotel is gesloten 03/08/25-28/08/25.

Boeken

Adres van Alcázar de la Reina: C/ Hermana Concepción Orellana 2, 41410 Carmona (Sevilla)

Beoordeling voor hotel Alcázar de la Reina

Dit hotel werd beoordeeld door 56 gasten

Ligging
Algemene delen:
Ontbijt:
Netheid:
Grootte kamer:
Meubilair:
Bed:
Geluidsisolatie:
Badkamer:
Service/onthaal:
8.9/10
8.7/10
8.5/10
8.9/10
9/10
8.6/10
8.9/10
8.3/10
8.7/10
8.4/10
Gemiddelde score van 8.7/10

Voeg een berichtje toe

Reacties van klanten voor hotel - Alcázar de la Reina

  • Het hotel op zich was goed. Het restaurant was volledig bezet. De tafels voor de helft gedekt. Dus de helft van de aanwezigen aten aan een houten tafel zonder tafelkleed noch deftige servetten. Enkel een klassieke box met kleine papiertjes. Na 10 min na aankomst aperitief kunnen bestellen. Tijd later opname gerechten. Na een uur voorgerecht gekregen. 5 min later kreeg mijn echtgenote al haar hoofdgerecht! Voor mij was het nog 10 min wachten nadat ik hierover een opmerking had gemaakt. Alle aanwezigen moesten extreem lang wachten. Het was chaos en een ramp. Zeker geen 4 sterren hotel waardig!

    Gepost door Antoine Naessens op 23/05/2025

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • Dit 4 sterren hotel is naar onze mening er slechts 3 waard.
    Zoals een Vlaams spreekwoord zegt : een grote lantaarn maar met een klein lichtje.
    Even wat duiding.
    Vooreerst wat was zeer goed :
    -de netheid op de kamer, een dikke pluim voor de poetsdames!
    -het aanbod bij het ontbijt. Ruime keuze.
    Wat viel tegen
    -onthaal. We hebben 4 verschillende dames gekend aan de receptie. 3 waren super vriendelijk, 1 viel compleet tegen. Die ene lukten we bij onze aankomst. De toon was meteen gezet. Nog niet eens een welkom, alle uitleg in een drafje aframmelen en trek maar je plan. We hebben ze ook gehad bij de afrekening voor ons vertrek waarbij we vroegen of onze picknick ontbijt voor 's anderendaags klaarstond. Zij wist van niets en gaf ons schrijlings een blaam dat we dit hadden moeten melden eerder die dag terwijl we het haar collega 's morgens nochtans hadden aangevraagd. Een uitzwaai met bedanking voor ons verblijf was iets dat zij ook niet kende ...
    -ontbijt.
    De koffieautomaat was niet goed afgeregeld waardoor het onmogelijk was koffie te zetten zonder te morsen. Dit kwam bij elke klant voor en elke van de 4 ochtenden dat we ontbijt genomen hadden. Gevolg een heel vuile plakkerige vloer aan de automaat. Niemand van de bediening dacht er precies aan om aan dat euvel te verhelpen.
    Borden en bestek waren niet proper. Ene keer was het een bord dat vuil was en je moest omruilen, de ander keer je mes, lepel of vork. Klaarblijkelijk werkt hun afwasmachine niet goed of doen ze in de keuken in elk geval geen controle van het keukengerief vooraleer op tafel te zetten.
    Op de tafels lagen papieren afdekbladen. Die werden bij het afruimen niet vervangen maar zo goed mogelijk weer proper geveegd voor de volgende klant ...
    -avondeten.
    Glazen waren niet proper. Dezelfde zieke als bij het ontbijt. Toppunt is als je dan vraagt om je vuil glas te vervangen door een proper er nog niet eens excuses komen voor deze tekortkoming.
    Organisatie bediening één grote chaos. Toppunt was de laatste avond. Enkele voorbeelden.
    Alle tafels werden met een mandje brood bediend, enkel onze tafel niet. Na een kwartier geduld dan maar zelf om dat mandje brood gevraagd.
    Alle tafels hadden hun voorgerecht gekregen, enkel de tafel naast ons niet. Na een half uur hebben ze dan maar zelf de ober gevraagd om ook hun voorgerecht opgediend te krijgen ...
    Bij de bediening van het hoofgerech

    Gepost door Carine op 16/05/2025

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • Blij om in deze periode van het jaar vergast te worden met dagelijkse optocht. Ook al zorgt dit voor parkeerproblemen.

    Gepost door Raf Van bortel op 18/04/2025

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • Blij om in deze periode van het jaar vergast te worden met dagelijkse optocht. Ook al zorgt dit voor parkeerproblemen.

    Gepost door Raf Van bortel op 18/04/2025

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • Mooi hotel, vriendelijk personeel. Smalle straten, weinig parkeergelegenheid aan het hotel.
    Het restaurant is goed, maar er was te weinig personeel, dus een beetje chaotische bediening.

    Gepost door D. De Brucker op 15/04/2025

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • Onvoldoende parking. Parkeergarage veel te krap.
    kamers en hotel gedateerd. Heel erg gehorig.

    Gepost door Claesswinnen op 17/10/2024

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • De kamer was in een oudere vleugel gelegen en was duidelijk niet die van de (vele mooie) foto's. Uitzicht op een binnenkoer en vervallen daken van de buurhuizen en de schouw van de keuken liep door de kamer waardoor er tot na middernacht een luid gezoem te horen was.
    12 Euro per nacht om de wagen te stallen is ook een stevige prijs, op een paar honderd meter afstand bleek er voldoende gratis parkeerplaats te zijn maar dat hebben we te laat ontdekt.

    Gepost door Eva Mertens op 14/10/2024

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • De ontbijtruimte in de ondergrondse verdieping mag aangenamer gemaakt worden voor de bezoeker.

    Gepost door Frederic Van Espen op 29/09/2024

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • Het enige minpuntje in dit hotel is dat je tussen 17u en 20u geen gelegenheid hebt om iets te drinken. In een hotel zou je een continue barservice verwachten.

    Gepost door Anne en Koen op 23/10/2023

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

  • mooie ligging prachtig uitzicht. Goed engles sprekend !

    Gepost door Ultee op 5/10/2023

    Reageer op dit bericht

    * verplicht veld

    Verstuur je reactie

Vorige stap

© Copyright Holidayline, 2000-, All rights reserved. Cloud hosting by Domeinnamen, Website en E-mail dedicated server hosting door COMBELL
Doorsturen naar een vriend

* verplicht veld

Vul de velden hieronder in om deze pagina door te mailen naar een vriend, familielid of collega!

Versturen

Feedback

* verplicht veld

Heb je een opmerking over onze site?

Versturen

Indien je vragen hebt raden wij je aan om eerst onze lijst met Vragen? te raadplegen. Heb je het antwoord daar niet teruggevonden, contacteer ons dan:

Openingsuren callcenter :

maandag 9u - 18u
dinsdag 9u - 18u
woensdag 9u - 18u
donderdag 9u - 18u
vrijdag 9u - 18u
zaterdag
enkel per telefoon
10u - 16u

Holidayline NV
Sint-Jakobsstraat 52
8000 Brugge
België



Boek je hotel, transport en extra's in één dossier!



Even geduld aub!